بارگیری...
لوازم مصرفی خودرو

لوازم مصرفی خودرو

لوازم مصرفی خودرو

مواد مصرفی خودرو کالاهایی هستند که باید به طور منظم  تعویض گردند. این قطعات به مرور زمان فرسوده یا تمام می شوند و بر روی عملکرد خودرو و سلامت سایر قطعات خودرو تاثیرگذار می باشند. لوازم مصرفی خودرو شامل فیلتر های روغن، واشرجات، بلبرینگ، تیغه های برف پاک کن، لاستیک و سایر قطعات می باشد.

برای عملکرد صحیح خودرو اطلاع از نحوه نگهداری و مراقبت از لوازم مصرفی خودرو  بسیار مفید می باشد. در ادامه به بررسی بعضی از قسمت های پرکاربرد خودرو می پردازیم.

موتور

قلب و روح وسیله نقلیه شما موتور احتراق داخلی می باشد. بلوک موتور دارای قطعاتی همچون زنجیر تایم، میل بادامک، میل لنگ، شمع، سرسیلندر، سوپاپ و پیستون می باشد.

گیربکس

یک جعبه دنده پر از چرخ دنده و قطار دنده است که از گشتاور موتور برای تعویض دنده و نیرو دادن به وسیله نقلیه استفاده موثری می کند. دسته دنده، ماهک، میل بادامک، شافت ورودی و خروجی، یاتاقان، بلبرینگ و غیره از اجزای تشکیل دهنده گیربکس خودرو می باشند.

فرمان و سیستم تعلیق خودرو

به بهبود سواری و هندلینگ خودرو کمک می کند. اگر چه سیستم های فرمان از لحاظ محل قرارگیری قطعه متفاوت هستند اما معمولا شامل ضربه گیر، میل فرمان، جعبه فرمان، قرقری یا بازویی فرمان، بازوی پیتمن، میل درگ، میل فرمان، سگ دست، سیبک فرمان و سایر قطعات می باشد.

ترمز

ترمز های خودرو روی هر چهار چرخ خودرو یافت می شوند و جز سیستم های مهم در ایمنی خودرو می باشد. ترمز های دیسکی را می توان در چرخ های جلو و عقب یافت و دارای لنت ترمز و کالیپر می باشد. از جمله قطعات مصرفی سیستم ترمز خودرو می توان به پدال ترمز، مخزن، لوله ها و شیلنگ های رابط، سیلندر چرخ، لنت ترمز، فنر برگردان پیستون، سوپاپ کنترل فشار، مجاری روی سیلندر، بوستر ترمز و غیره اشاره کرد.

جلوبندی خودرو

از قسمت هایی همچون سیستم فرمان، سیستم تعلیق جلو خودرو، فنر و کمک های فنر، میل تعادل و میل موج گیر، رام، بلبرینگ و توپی چرخ ها تشکیل شده است. خرابی هر کدام از این قطعات بر روی معیوب شدن سایر لوازم مصرفی خودرو تاثیرگذار می باشد. در صورت خرابی قطعات جلوبندی خودرو علائمی مانند شنیده شدن صدای نامتعارف در هنگام عبور از سرعت گیر، شنیده شدن صدای سوت در هنگام دور زدن، کشیده شدن فرمان و سایر علائم مشاهده می گردد.

در صورت خرابی هر کدام از قطعات خودرو نیاز به تعویض دارد که می توانید به صورت حضوری یا آنلاین از سایت فروشگاه قطعات خودرو چینی رضوی سفارش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

لوازم یدکی لیفان/www.yadakchinrz.ir

لوازم یدکی جک/www.yadakchinrz.ir

لوازم یدکی برلیانس/www.yadakchinrz.ir

لوازم یدکی خودرو های چینی/www.yadakchinrz.ir

نظرات کاربران

نظر بدهید