بارگیری...
خودروی چینی

خودروی چینی

فروشگاه خودروی چینی یدک چین

در این مقاله، قصد داریم به این موضوع بپردازیم که به چه دلیل و چرا خودروی چینی ‌بخریم؟! به نظر شما، با توجه به استقبال جامعه امروزه ما از برندهای خودرو سازی چینی در ایران، آیا این خودروها توانسته اند آن طور که باید و شاید صلاحیت و محبوبیت خود را در نزد کاربران وطرفداران ایرانی خود، حفظ کنند؟!

 ماشین چینی بخریم یا ایرانی؟!

البته امروزه، اگر از طرفداران این نوع خودروها و یا کسانی که اطلاعات گسترده تری از خودروهای چینی، دارند؛این سوال را بپرسیم که ماشین چینی بخریم یا ایرانی؟! با در نظر گرفتن مزایائی از قبیل طراحی زیبا و تنوع بالا در رنگ و برخورداری از امکاناتی به روزو مواردی از این قبیل، با لحنی بسیار قاطع، به راحتی می‌توانند ما را قانع کنند که به چه دلیل و چرا خودروی چینی بخریم؟! این افراد، برای این مطلب نیز، استناداتی دارند؛ به طور مثال این‌که در لیست خودروهای هم سطح، با خودروهای موجود در بازار، خودروهای چینی از امکانات و آپشن‌های بیشتری، همچو مواد به کار رفته در ساخت داشبورد، طراحی داخلی و از همه مهم‌تر معماری بدنه خودرو و توان خروجی بهتر موتور، نسبت به خودروهای ایرانی، بهره‌مند می‌باشند.

 

 

خودروی چینی

چگونه علاوه بر خرید خودروی دلخواه خود، از سودآن نیز بهره مند شویم؟!

 برای هرفرد، این نکته دارای اهمیت بسیاری است که بداند سرمایه خود را در چه راهی صرف می‌کند، خرید زمین و ماشین، جزو یکی از حیاتی ترین انتخاب‌های زندگی هر فردی، به شمار می‌رود. امروزه که با نوسان بسیار شدید قیمت خودرو، روبه‌رو هستیم، باید تمام جوانب را سنجیده و با بررسی شرایط روز جامعه، بهترین انتخاب را داشته باشیم اما در حال حاضر، رقابت تنگاتنگی بین تولید داخلی و چینی، وجود دارد و احتمالا امروزه و در این جامعه، کم و بیش با این سوال روبه رو، شده اید که خودروی چینی بهتر است یا خودروی ایرانی؟! هم‌چنین باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام بگیرد که با توجه به اینکه در جامعه ایران که هرروزه با مشکلاتی نظیر تورم قیمت‌ها همراه هستیم، چه انتخابی به سوددهی بیشترو رسیدن به نتایجی قابل قبول‌تر، برای کاربران خودرو منجر می‌شود؟ تا پیش از افزایش قیمت ناگهانی خودروهای داخلی، پرداخت مبلغی، نظیر بالای 50 میلیون تومان برای یک خودرو چینی بهای بسیار سنگینی تلقی می‌شد و کمتر کسی تمایل داشت که چنین مبلغی را برای یک اتومبیل چینی بپردازد، اما امروزه با رشد روزافزون قیمت خودروهای داخلی، بدون افزایش آپشن های جدیدتر و یا افزایش کیفیت، خودروهایی با طراحی داخلی و بیرونی منحصر به فرد و امکاناتی حتی افزون‌تر از خودروهای ایرانی، به راحتی توانسته اند که گوی سبقت را از سایر رقیبان خود، برباید.

 در حال حاضر، اگر کسی بخواهد انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشد با اندکی تیزبینی و بررسی نمونه های موجود در بازار، به طور کامل به پاسخ این سوال می‌رسد که چرا خودروی چینی بخریم؟! خودروی چینی، علاوه بر کیفیت های طراحی داخلی شیک و به روز و نمای کاربر پسند خود، مزیت هایی از نظر قیمتی نیز در بازار فعلی رقابتی ایران کسب کرده است. البته این نکته را نیز باید توجه کنیم که در شرایط کنونی، خریداران خودرو چینی ضرری را متحمل نخواهند ‌شد، زیرا حتی اگر سودی نصیبشان نشود، کمتر از آن قیمتی که خریداری کرده اند در بازار به فروش نخواهند رساند.

 چگونه چین توانسته است گوی سبقت را از سایر رقیبان خود، برباید؟!

  اگر به دهه 1960 برگردیم، تقریباً بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان آمریکایی یا اروپایی بودند، تا دهه‌های 1970 و 1980 که شرکت‌های خودروسازی ژاپنی شروع به کار کردند. بعداً با ظهور صنعت خودروسازی کره با شرکت هایی مانند کیا و هیوندای همراه شدند. امروزه این خودروسازان چینی هستند که به سرعت در حال توسعه و رقابت هستند. چینی ها به دلیل تنوع بالا وطراحی داخلی وظاهری متناسب خود، هم‌چنین شرایط مساعد تر قیمتی، توانسته اند که دست پرترازهمیشه در بازار روز ظهور پیدا کنند، و کاربران ایرانی را بر سر دو راهی این سوال که آیا خودروی ایرانی بخریم یا چینی؟ بگذارند، زیرا چینی‌ها در بحث نوآوری و پشت‌کار در زمینه تولیدات خود، هوشمندانه‌تر از همیشه عمل کرده‌اند و در بازار کنونی کساد رونق خودروی با کیفیت در ایران، پاسخی صریح به این سوال که چرا خودروی چینی بخریم محسوب می‌شوند.

 چین در حال حاضر دارای بزرگترین بازار خودرو در جهان است. در واقع، از نظر تعداد خودروهای فروخته شده، بزرگ‌تر از مجموع بازار خودروهای ایالات متحده و اروپا است. بنابراین تعجب آور نیست که گروهی از خودروسازان چینی در سراسر کشورمان به وجودآمده اند و اکنون سالانه میلیون ها خودرو تولید می‌کنند و با رسیدن به بلوغ در این زمینه، به طور فزاینده ای به صادرات نگاه می‌کنند.

 به نظر شما، چرا امروزه، اکثریت افراد جامعه به دنبال پاسخ این سوال هستند که چرا خودروی چینی بخریم؟!

 اگر این سوال را از شما بپرسند که خودروی چینی بخریم یا ایرانی؟ شما چه پاسخی خواهید داد؟! قبل از پاسخ به این سوال، خالی از لطف نیست که به این نکته نیز توجه کنیم که خودروی ایرانی در نوع خود، کاملا ایرانی نیست! شاید با خود بگویید این موضوع در واقع، به چه معناست؟ حقیقت ماجرا این جاست که، قطعات کشورهایی همچو چین و هندوستان در ایران، مونتاژ شده و این خودروها، به نام خودروی ایرانی اما با قطعاتی چینی به مردم عرضه می شوند. بنابراین یک مزیت دیگری که خرید خودروهای چینی دارد، همین نکته است که ما برای خرید یک خودروی چینی، مطمئن هستیم که یک خودروی کاملا چینی با مونتاژ قطعات چینی می‌خریم و از خرید خودروهایی با مونتاژهای قطعات ضعیف‌تر، جلوگیری می‌کنیم . البته در بازه زمانی اخیر، خودروهای ایرانی، به طور انحصاری یکه‌تاز رقابت بین خودروهای چینی و ایرانی بوده اند؛ اما امروزه چین با بهره‌مندی از تکنولوژی و امکاناتی در حد خودروهای غربی و کیفیت و طراحی برتر، این معاملات را به طور کامل به نفع خود، برهم زده است و پاسخی روشن و صریح به این سوال که چرا خودروی چینی بخریم؟ می‌دهد. ما در کنار شما هستیم تا اولین قدم را برای خرید خودرو دلخواه و متناسب خود، محکم تر از همیشه بردارید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید. مطالب مرتبط:

مقایسه لیفان و جک/www.yadakchinrz.ir

لوازم یدکی جک/www.yadakchinrz.ir

لوازم یدکی لیفان/www.yadakchinrz.ir

نظرات کاربران

نظر بدهید